Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 14:18:07 MET

> Moze lepiej na takiej ziemi posadzic nowy przyszly park narodowy. ;)

Słyszałem (lub gdzieś czytałem) kiedyś o pomyśle oprawiania roślin dających się
przerobić na biopaliwo na terenach silnie skażonych np. metalami ciężkimi.
Podobno niektóre z tych roślin mają tą właściwość, że 'wchłaniają' z gleby
takie właśnie zanieczyszczenia. Po przerobieniu na paliwo zanieczyszczenia te
(zawarte właśnie w paliwie) byłyby rozpraszne na znacznie większej powierzchni
(spaliny jadącego samochodu) i miała to być jedna z metod rekultywacji terenów skażonych.

Andrzej