Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Fri 28 Dec 2001 - 08:33:06 MET

At 13:21 22.12.01, Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl> wrote:

>Osobiscie jestem za rzadami twardej reki. Proponuje zatem
>wypisywanie delikwenta bez ostrzezenia za najmniejsze zlamanie
>netykiety (a na pewno za niewycinanie cytatow i spam) z jednoczesnym
>poinformowaniem go za co wylecial i wyslaniem mu netykiety do
>przeczytania.

Popieram, choć domyślam się, że początkowo mogłoby to oznaczać sporo pracy. Wydaje się jednak, że nie ma innego sposobu na zdyscyplinowanie listowiczów. Wyrzucałbym za [podaję wg pierszeństwa we wzbudzaniu mojej irytacji :-) ]:
1. Off-topiki rozpoczynające nowy wątek (np. spamy czy właśnie ostrzeżenia przed wirusami)
2. HTML
3. Niewycinanie cytatów

Inne naruszenia netykiety są chyba drobniejszego kalibru i można na nie machnąć ręką.
Tak jak pisze Witek, jeśli to możliwe, dobrze byłoby poinformować za co usuwa się z listy, poinformować o możliwości ponownego zapisania się oraz dołączyć regulamin listy (wydaje mi się to lepsze od dołączania netykiety).

Natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia bazy danych łamiących regulamin, aby usuwać kogoś dopiero po którymś z kolei wykroczeniu.

Pozdrawiam noworocznie,
Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań