Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Thu 20 Dec 2001 - 15:07:03 MET

Karolina Onderko wrote:

> Mam lejki ze spiekiem szklanym i oznaczeniem G i liczba. Wiem, ze im
> wieksza, tym gestszy spiek, ale czy da sie to jakos powiazac z
> konkretna wielkoscia porow? Czy jest to jakis standard, czy oznaczenie
> zalezy tylko od producenta?
> Karolina

To jest standard:
G0 pory 160-250 mikrometrów - do najgrubszych osadów i kryształków. G1 pory 100-160 - tak samo jak G0 + niedkładna, szybka filtracja jakosciowa
G2 pory 40-100 - do filtracji dokładnej jakosciowej srednio grubych osadów.
G3 pory 16-40 - filtracja analityczna srednio grubych osadow G4 pory 10-16 - do pracy analitycznej z bardzo drobnymi osadami G5 pory 1-1.6 bardzo dokładna filtracja - można np: odfiltrować bakterie.

Z doswiadczenia wiem, ze najlepiej pracuje sie z G2 i ew. G3. G0 i G1 przepuszczają większosc osadów, a przez G4 i G5 sączy się całe wieki.

Dane są wzięte z katalogu Brand-a.

--
Tomek "poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli