Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 07:19:23 MET

> Gdy do wody amoniakalnej (jak ją zrobić????)

Najlepiej kupić 25% roztwór handlowy - na bardziej rozcieńczonych reakcja nie wychodzi najlepiej

>dodam jod

można również dodać r-r jodu w jodku potasu. Jest to o tyle korzystne, że mieszamy r-ry i wszelkie kryształy będą naszym produktem. W przypadku
dodania jodu (jako kryształów) nie wiadomo kiedy mamy do czynienia z produktem, a kiedy z nieprzereagowanym substratem. Wydaje mi się również
że w przypadku zastosowania r-ru jodu w jodku potasu reakcja zajdzie szybciej

>to na dnie osadzą mi
> się kryształki które wysuszone i lekko.... No właśnie jak wybuchają
mocno??

Na pewno bardzo głośno, ale to też zależy od ilości. A co do siły wybuchu to
na ten temat lepiej niech się wypowiedzą spece od pirotechniki (z tego co pamietam, jest parę osób na liście znających się na materiałach wybuchowych)

Andrzej