Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 19:01:41 MET

Mieczysław Kowalik wrote:

> Zasada Barowa albo bromowa przewodzi prąd (nie pamiętam która :-(, ale to
> napewno zasada). Dodajemy do nie CO2
> Czy będzie przewodzić prąd? Nie będzie? Przewodnictwo wzrośnie?
> pozdrawiam
> Jotas

Zasada "bromowa" istnieje pod warunkiem, że jest kwasem :-).

Wiem, że to durnie brzmi, ale ma pewien sens. Pozostaje tylko

zasada barowa. Dodatek CO2 do roztworu wodnego Ba(OH)2, spowoduje

wytracenie weglanu baru, co powinno zmniejszyc przewodnictwo,

ale calosc powinna jako tako prad przewodzic.

Wojtek

--
Wojciech Szczepankiewicz, Ph.D.
Silesian University of Technology