Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Tue 04 Dec 2001 - 11:03:52 MET

> Witam wszzystkich
> Interesuja mnie oznaczenia umieszczane na cysternach sluzacych do
> przewozu substancji niebezpiecznych, latwopalnych, zracych itd.
Chodzi
> konkretnie o pomaranczowe tablice zawierajace oznaczenia liczbowe, w
> formie jakby ulamka, np. na cysternach z paliwem oznaczenie to
wyglada:
> 33/1203. Gdzie mozna by znalezc liste z opisem, jakie substancje
kryja sie
> pod danymi numerami?

Odnosnie numeru - górna cyfra oznacza wlasnosci niebezpieczne substancji
np. tu 33 oznacza produkt bardzo latwopalny (czy jakos tak) dolna cyfra jest numerem substancji niebezpiecznej wg ONZ Numery te sa zebrane np w Kartach Charakterystyki Substancji Niebezpiecznych publikowanych przez CIOP (Centralny Instytut Ochrony Pracy) - NIEDOSTEPNE w internecie. Byc moze w necie znajdziesz wykaz kodów ONZ

Duzo informacji jest w 'publikacji'

ROZPORZADZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOLECZNEJ z dnia 21 sierpnia 1997 r.

w sprawie substancji chemicznych stwarzajacych zagrozenie dla zdrowia lub zycia.

(Dz. U. Nr 105, poz. 671)

Tekst publikacji w www.abc.com.pl
ale niestety zalaczniki (zawierajace nawazniejsze dane) nie sa dostepne
ZA DARMO w necie. Pozostaje tylko biblioteka.

Tu znajdziesz odpowiedz (po angielsku i w pismie obrazkowym ;)) http://www.planetpals.com/hazardous_materials.html