Autor: Karolina Onderko (karolka_at_poczta.wprost.pl)
Data: Mon 12 Nov 2001 - 15:51:08 MET

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: krzyzwo_at_poczta.onet.pl <krzyzwo_at_poczta.onet.pl> Do: Multiple recipients of list CHEMFAN <chemfan_at_man.lodz.pl> Data: 12 listopada 2001 14:53
Temat: Pytania / zadania ?

>Cze
>Mam kilka pytań/zadań, jeżeli ktoś będzie miał kilka minut to bardzo
proszę o dyskusję ich rozwiązań.
>Oto one:
>
>1.Mieszanina azotu i tlenku azotu otrzymana w reakcji utleniania
amoniaku tlenem, miała średnią masę mola 28,7g. Jaka część mola amoniaku użytego do reakcji utleniała się do tlenku azotu?
>Odp:0,212mola
>2.Masa elektronów stanowi niewielki procent masy atomu. Czy w miarę
wzrostu liczby atomowej procent ten rośnie czy maleje? Odpowiedź uzasadnij.
>3.Dlaczego cząsteczka ABC może mieć budowę liniową np.:COS lub
nieliniową np.:HClO (kąt 113), mimo że każda z tych cząsteczek ma różny od zera moment dipolowy?
>4.W jakiej ilości wody ma należy rozpuścić m gramów substancji
zawierającej p1% zanieczyszczeń, aby otrzymać p2% roztwór tej substancji?
>5.Czy w miarę obniżania temperatury roztworu zmienia się:
>a)Cp,
>b)Cm,
>c)rozpuszczalność,
>d)masa,
>e)ciężar,
>f)objętość,
>g)gęstość,
>h)ciężar właściwy?
>Odpowiedź uzasadnij.

Czyzby pytanka na olimpiade chemiczna?
2. Maleje, zwazywszy ze ze wzrostem liczby atomowej przyrost masy jadra bedzie znacznie wiekszy, niz masy elektronow 3. Ma to zwiazek z wystepowaniem podwojnych wiazan, ktore wymuszaja liniowosc danego fragmentu czasteczki
5. Cp - nie, bo temperatura nie ma wpływu na masy substancji skladowych roztworu
Cm - tak, bo liczba moli pozostanie bez zmian a zmieni sie objetosc, rozpuszczalnosc - tak; masa, ciezar -nie; gestosc, ciezar wlasciwy - tak, ze wzgledu na zmiany objetosci.
Nad 1 i 4 niestety nie chce mi sie myslec, nie bardzo rozumiem co ma znaczyc p w zad. 4, ale po 7 godzinach pracy moj umysl juz nie bardzo funkcjonuje :-)