Autor: Dr Marcin (pyroman_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 01 Nov 2001 - 20:48:00 MET

> Witam
>
> Chcialbym zatezyc kwas azotowy 65% do ok. 90%. Niemozna go zatezyc przez
> destylacje poniewaz tworzy sie azeotrop kwas azotowy- woda. (68% kwasu
> azotowego). Potrzebny jest jakis srodek odwadniajacy ale niewiem jaki.

przeprowadz destylacje ze stezonym kwasem siarkowym - w proporcjach ok 1 :1 - wtedy otrzymasz dymiacy kwas azotowy - ale nie wiem jakie bedzie dokladnie jego stezenie ( jak przedestylujesz je w stos. 2/3 H2SO4 i 1/3 HNO3 to uzyskasz ok 98 % HNO3 )

pozdrawiam
Marcin

--

Zamow odbitki ze zdjec cyfrowych lub archiwum zdjec na CD!
[ http://lab.foto.onet.pl/laboratorium.html ]