Autor: Mateusz Frydrych (kimar89_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 02 Aug 2001 - 23:18:05 MET DST

mam kilka pytan odnosnie zamieszczonego na chemfanie atrykulu o azobenzenie i jego wykorzystaniu w elektronice: http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/ChemiaIPamieci.html 1. W ChemSketch-u wychodzi mi prawie płaska struktura Phe-NH-NH-Phe z dwoma izomerami podobnymi do izomerów Z i E ( cis-trans ). A wydaje mi sie ze powinno byc chyba bardziej jakieś zblizone do optycznych, o ile R i R' sie roznia, bo w koncu w azocie jest chyba sp3? chyba ze sie myle?
rozumiem ze steryczne odpychanie moze czastke zdeformowac... Jaka w koncu to ma strukture, bo w artykule to jest to narysowane liniowo? A jezeli sa jakies izomery, to czy powstaje uprzywilejowany izomer trans, tudziez jakas konformacja antyperiplanarna? Czy moze w ogole pisze od rzeczy, bo mi sie cos pokickalo?
2. Jakie to grupy R i R'? moze jak to walne do chemsketcha, to cos wyjdzie?

3. azot zmienia stopien utlenienia z -1 na -2, tak?

4. Gdzie zostaly przeprowadzone pierwsze proby, w firmie czy na jakims uniwersytecie?

5. Gdzie moge znalezc jakies dokladniejsze informacje, moze np patent, albo cos????

Mateusz Frydrych
Technikum Chemiczne im Marii Skłodowskiej-Curie. www.chemik.kielce.com.pl

--

Jest niezly ... i liscik napisze