Autor: Tomasz Pluciński (tomek_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 10:08:50 MET DST

Proszę o podpowiedz jakiego kwasu uzywa sie w preparatach dla przemyslu do przeksztalcania rdzy w podklad do lakierowania. Wiem ze jest to kwas garbnikowy. Jaki jest mechanizm dzialania.

Sam jestem ciekaw. W preparacie CORTANIN jest to niemal na pewno tanina. W innych podobno stosuje sie wrecz kwas askorbinowy (witamina C). Tworzy skorupe soli zelaza odcinajaca od czynnikow atmosferycznych. Ale tak naprawde, mechanizmu nie znam. Swego czasu polskim rewelacyjnym wyanlazkiem byly preparaty, ktore juz znikly z rynku. tomasz plucinski