Autor: Grzegorz J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Sat 26 May 2001 - 09:55:11 MET DST

dziendobry wszystkim,

Ostanio próbowałem kupić bezwodnik octowy ale jak się okazało znajduje on się na wykazie "A" a więc jest potrzebne zezwolenie sanepidu. Bardzo mnie to dziwiło ponieważ wiekszość odczynników na liście "A" to silne trucizny w przeciwieństwie do bezwodnika.
Czy ktoś zna powód występowania tego odczynnika na liscie ''A"? Ponieważ nie posiadam takiego zezwolenia, chciałbym otrzymać bezwodnik octowy z dostępnego 85 % kwasu octowego. Mam na myśli odwodnienie kwasu jakąś substancją. Czy jest to wogóle możliwe? Jeśli ktokolwiek z grupowiczów wie jak otrzymać bezwodnik octowy do bardzo proszę pomoc. Za wszystko dziękuję z góry.

pozdrawiam,