Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Wed 23 May 2001 - 00:18:56 MET DST

> Witam
> Witek ;-)
> studiuje liste juz chyba z poltora roku i wiesz co , moge tylko powiedziec
> jedno
> dlaczego jak jeszcze studiowalem , nikt takiego czegos jeszcze nie umiescil
> w necie
> tylko musialem sobie przesiadywac w bibliotece lub szukac po wieeeeeluu
> stronach :-(

Odpowiedz IMHO jest prosta, bo to wymaga duzo czasu i energii, malo komu po pracy czy z innych powodow jej jeszcze wystarcza na taka zabawe nawet jesli chca to zrobic, a inni pewnie nawet nie chca lub nie przychodzi im to do glowy. Ja juz dawno bym na Chemfanie takie tabelaryczne dane umiescil (planowalem to praktycznie od poczatku), ale nie jestem obecnie w stanie takiej ilosci danych obrobic.
Jak ktos ma czas i ochote to prosze mi nadsylac (jesli nie w htmlu to chociazby w wordzie) odpowiednie dane tabelaryczne, badz nawet wykresy do umieszczenia na Chemfanie (odpowiednia adnotacja o osobie kompilujacej te dane oczywiscie sie znajdzie na danej stronie WWW). Na poczatek chetnie bym np. zobaczyl szczegolowe dane tabelaryczne rozpuszczalnosci roznych zwiazkow nieorganicznych i wybranych organicznych w wodzie i niektorych rozpuszczalnikach organicznych w zaleznosci od temperatury. Wykresy przedstawiajace te zaleznosc tez by sie przydaly. To co jest w wiekszosci popularnych tablic chemicznych odnosnie zaleznosci rozpuszczalnosci wzgledem temperatury i rodzaju rozpuszczalnika jest jak dla mnie niewystarczajace.

Andrzej Kasperowicz
chemfan & mineraly list-owner
http://www.man.lodz.pl/CHEMFAN/
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/