Autor: Maciek Haranczyk (maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Mon 29 Jan 2001 - 12:35:58 MET

> Dzieki temu, ze ilosciowo generuje karbokationy mozna przy
> pomocy jego stezenia precyzyjnie kontrolowac stezenie karbotionow

moze to glupie pytanie ale zastanawiam sie od pewnego czasu czy moznaby zamiast uzywania kwasow uzyc jakiegos dziala protonowego i naswiatlec czastki kationami H+, otrzymanoby wtedy kationy, sprotonowane zwiazki bez wprowadzania do ukladu zanieczyszczen (anionow kwasow pozostalych po odszczepieniu protonow), moze to graniczy z sci-fi ale w koncu mozna otrzymywac protony w formie czystej (fizycy to potrafia) to czemu chemicy nie mieliby tego uzywac...
takie mysli mi sie pojawiaj bo ucze sie wlasnie do egzaminu z chemii fizycznej.
pozdrawiam
maciej

Maciej Haranczyk
maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl