Autor: Aneta i Witold Telusowie (telusowie_at_interia.pl)
Data: Thu 11 Jan 2001 - 22:27:58 MET

Witajcie, ChemFani!

Natknąłem się ostatnio na taki problem:

Do roztworu Na2SO3 dodano kilka kryształków CuSO4. Pojawił się jakiś osad (jasny).
Przeszukałem dostępną mi literaturę, ale znalazłem tylko informację, że jony SO3(2-)
dają z kationami Cu(2+) złożoną reakcję redoks.

Potrzebuję pomocy w ustaleniu przebiegu tej reakcji i składu osadu. Nie mam zbyt
dużo źródeł fachowych, dlatego pytam Was, szanowni fachowcy. Będę wdzięczny za
jakąkolwiek pomoc i proszę:

  1. nie wyzywać mnie od nieuków.
  2. nie odsyłać do niedostępnych mi książek.

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że wśród produktów reakcji pojawia się ceglasty
tlenek miedzi(I) (???)

Zwyciezcy i przegrani, nadzieje, sukcesy, porazki i kiksy. INTERIA.PL prezentuje Pierwszy Internetowy Plebiscyt Sportowy Zaglosuj i wygraj! http://sport.interia.pl/id/stat/plebiscyt