Autor: Tomasz Ganicz (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Sat 21 Oct 2000 - 11:11:20 MET DST

At 08:27 20.10.00 +0200, you wrote:

>Swego czasu masowo stosowano preparaty przeciwgrzybiczne do
>drewna oparte wlasnie na NaF. Ten sam zwiazek podaje sie
>kobietom w czasie karmienia piersia w ilosci kilku miligramow
>dziennie (o ile sie nie myle, chodzi o zapobieganie wyplukiwania
>wapnia z kosci).

? Pierwsze slysze. Moja zona karmi piersia i nic takiego nie dostaje. W powszechnie stosowanych mieszankach witaminowo-mineralnych ktore sie lyka w czasie ciazy i karmienia piersia (np: Materna) jest masa roznych rzeczy ale nie ma tam zwiazkow fluoru. Podejrzewam ze duzo wiecej jonow fluoru niz by moglo byc w takiej tabletce wchlania sie w czasie mycia zebow przez blony sluzowe i splywa razem ze slina do zoladka.

Tomek "Poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.com.pl/kganicz/poli
http://www.ceti.com.pl/kganicz/rowery