Autor: masek_at_idea.net.pl
Data: Wed 27 Sep 2000 - 15:07:32 MET DST

        Przypatruje sie dyskusji na temat grawitacji i tak sobie pomyślałem, że właściwie to nie wiadomo co to jest grawitacja. Mnie w szkole średniej uczono że jest to oddziałowywanie liniowe co jak sie okazuje jest nieprawdą. Grawitacja to zakrzywienie czasoprzestrzeni (kulka na napiętej gumie to chyba najbardziej obrazowy przykład) przez mase. Jeśli masa jest odpowiednio durza i gęsta to morze dojść do utworzenia pułapki grawitacyjnej. I teraz pytanie: czy napewno idziemy w dobrym kierunku starając sie wymyśleć ekran dla tego oddziaływania czy nielepiejby spróbować stworzyc wzmacniacz istniejących oddziaływań, np: na ziemi byłoby to oddziaływanie słońca czy księrzyca. To nawet nie musiałby być wzmacniacz a soczewka skupiająca lub raczej "spłycająca" wgłębienie w czasoprzestrzeni spowodowane przez ziemie. (być morze takimi soczewkami są wirujące dyski)

                                                                                                                                                                                NOwak