Autor: Roman J. Farański (faranski_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 23 Sep 2000 - 20:51:48 MET DST

> Romek obiecal, ze jeszcze podzieli sie swoimi spostrzezeniami na ten
> temat, zatem wkrotce zobaczymy co jeszcze napisze.
>
> ak

Dysk ceramiczny, spiek tlenków itru, baru miedzi (podobno nadprzewodnik) otoczony elektromagnesami. Przez elektromagnesu przechodzi prąd wysokiej częstotliwośc, w wyniku czego dysk zaczyna lewitować w polu magnetycznym, jednocześnie wiruje z prędkością kilku tysięcy obrotów na minutę. Nad wirującym dyskiem Podklenov ważył różne przedmioty. Traciły one na wadze, stawały się o około 2% lżejsze, niezależnie od materii z jakiej je wykonano czy też ich kształtu. Zdaniem Podklenova wirujący dysk jest ekranem przed działaniem sił grawitacyjnych.

Zabawmy się. I spróbujmy wyjaśnić to zjawisko.

Ale najpierw spróbujmy napisać równanie ruchu punktu materialnego przemieszczającego się w "ruchu wirowym", dla dwóch wariantów: 1/ Punkt przemieszcza się po ścianie "wiru wodnego", dośrodkowo od korony wiru do dna w kierunku osi wirowania.
2/ Punkt przemieszcza się po ścianie "wirującego dysku wodnego)", odśrodkowo od osi dysku (zasilanie "dysku" wodą) do okręgu zewnętrznego "dysku" - wypływ wody.
Tak wir wodny (1), jak i dysk (2) bedą miały kształt stożka. W równaniu ruchu trzeba to zauważyć.

Mój komentarz dotyczący niektórych zjawisk w trójkącie bermudzkim.

Wydaje mi się, że mamy do czynienia z gigantycznym wirem wodnym. Wirująca masa tworzy ekran, soczewkę gdzie ulegają koncentracji linie sił pola magnetycznego. Wydziela się nieznane nam jeszcze promieniowanie nazwę to promienie "rezonansu entropowo-grawitacyjnego" w obszarze którego znajdująca się tu materia może mieć własność przemieszczania się, czy też przerzucania jej w czasie.
Właśnie siedzę nad opisem "matematycznym" próby zdefiniowania pojęcia "rezonansu entropowo-magnetycznego" i jeszcze nie wszystkie klocki mi się ułożyły. Nie wiem czy dobrze napisałem równania "ruchu wirowego", nie chcę tu nic teraz podawać, aby nikogo nie sugerować.

Ale zabawmy się, rozwiążmy tą zagadkę wspólnie. A dlaczego nie ....? -))))))))))

Pozdrowienia

Roman