Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 29 Aug 2000 - 09:07:14 MET DST

KREX wrote:

> Drodzy fani chemii.Niestety jestem chemiczną nogą, dlatego też
> zwracam się do Was z prośbą w następującej sprawie: Posiadam do
> "rozszyfrowania" następujące hasła: 1) ATS Tiosiarczan 12%N , 26%S2)
> APP Polifosforan 10%N , 34%P3) KTS Tiosiarczan Potasu Interesują mnie:
> wzory, zastosowanie, postać w jakiej występują oraz wszelkie inne
> informacje.Z góry dziękuję za okazaną mi pomoc.Sławomir
> Pietruczuk biuro_at_krex.com.pl

Skroty ATS, APP oraz KTS nie sa mi znane, ale prawdopodobnie oznaczaja: ATS = amonu tiosiarczan, APP = amonu polifosforan, KTS Potasu (Kalium po lacinie) tiosiarczan. Skroty te sa uprawdopodobnione przez zawartosci azotu w punkcie 1. i 2.
Co do reszty:

ad. 1. Tiosiarczan amonu, (NH4)2S2O3
ad .2. polifosforan amonu, wzoru podac nie potrafie.
ad. 3. Tiosiarczan potasu ma wzor, K2S2O3.

Pozdrowionka

--
* Wojciech Szczepankiewicz
* Silesian University of Technology, Gliwice, Poland