Autor: Witek Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Sun 18 Jun 2000 - 14:21:29 MET DST

> Mam takie pytanie dotyczace pirolizy estrow
> jezeli poddamy pirolizie octan to otrzymamy alken i kwas octowy
> a co otrzymamy jezeli poddamy pirolizie mrowczan?
> czy jest mozliwe ze kwas mrowkowy zredukuje podwojne wiazanie.

W zasadzie piroliza to taka ostra reakcja, ze czesto mozna spodziewac sie powstania wielu produktow ubocznych. W przypadku mrowczanu optowalbym za powstaniem alkenu, wody i tlenku wegla. Redukcja wydaje mi sie malo prawdopodobna, aczkolwiek moge sie mylic.

Witek

Do You Yahoo!?
Talk to your friends online with Yahoo! Messenger. http://im.yahoo.com