Autor: Roman J. Farański (faranski_at_savex.com.pl)
Data: Fri 05 May 2000 - 13:28:08 MET DST

Dzień dobry wszystkim !

Nazywam się Roman J. Farański (nick - Roman). Jestem nowym uczestnikiem listy. Chcę się przedstawić.
Chemia, jako taka stała się domeną moich zainteresowań, chyba jeszcze w podstawówce (1962 r.). Potem było technikum chemiczne we Wrocławiu (1963-68), służba w wojskach chemicznych (1969-70), pierwszy grad magisterski (Uniwersytet Wrocławski 1971-76), studia doktoranckie na Polietchnice Gdańskiej (1981-84), studia wieczorowe na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (1984-86), specjalizacja inżynierska I-go stopnia, rzeczoznawca SIiTPMB NOT, trochę pętania się za granicą (RWTH Aachen, Uniwersytet w Kijowie, Instytut Fizyki Ziemi w Moskwie). Pracowałem w przemysłach chemicznych i pokrewnych na wszystkich możliwych stanowiskach: robtnika, mistrza, kierownika wydziału produkcyjnego, dyrektora. Brałem udział w szeregu interesujących programach - w kraju i za granicą. Dwa lata (1995-97) przebywałem w Czernobylu, jako Główny Konsultant zajmując się biosanitacją radioaktywnie skażonych gleb.
Jestem autorem 5-ciu patentów i ponad 20 publikacji. Spektrum moich ostatnich zainteresowań - to biochemia z mikrobiologią, inżynieria materiałowa, ochrona przed korozją, syntezy specjalnych substancji o specjalnych znaczeniu, itd, itp. Trochę o sobie piszę na stronie osobistej: http://www.priv.internet.pl/~faranski
Coś mi się w życiu udało, coś też i nieudało. Przez ostatnie 20 lat jako "chemik" funkcjonuję" jako wolny elektron, czyli jestem w dyspozycji jako osoba fizyczna wobec potrzeb moich klientów tak w kraju, jak i za granicą. Na codzień pracuję w firmie wykonawstwa remontów w energetyce w Zgorzelcu, gdzie mieszkam wraz z rodziną. Aktualnie zarabiając "na chleb i mleko" zajmuję się ekologią, zagospodarowywaniem odpadów azbestowych pochodzących z remontów chłodni kominowych. Mimo tych prawie 40 lat zadawania się z "chemią" - jeszcze mi nie przeszło i im więcej jak mi się wydaje wiem, to mam świadomość że ciągle mało wiem .............,

Dlatego ucieszyłem się, że istnieje ChemFan i mam nadzieję zostać przez Was zaakceptowanym.

Witam !
-))))

Roman