Autor: Kefir \(P.L.\) (kefir_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 00:03:28 MET

> Barwne powiadasz... Hm, moge sobie wyobrazic, ze wanilina jako, ze jest
> aldehydem utworzy w tych warunkach acetal, ale on nie powinien byc barwny.
> Prawdopodobnie zachodza tam jakies bardziej skomplikowane procesy (moze
> utlenianie?)

Specem to ja nie jestem, ale wiem, ze waniliny uzywa sie do wybarwiania plam olejkow eterycznych w chromatografii cienkowarstwowej destylatu z surowca roslinnego.

Olejki maja charakter alkoholi alifatycznych badz innych substancji (alkohole aromatyczne, aldehydy, ketony). Odczynnik wanilinowy wykonuje sie tak: 3g waniliny rozpuszcza sie w 47cm3 metanolu i dodaje sie 2cm3 96% H2SO4.

Poniewaz daje sie metanolu, to po mojemu nie chodzi o powstawanie tego acetalu, tylko o jakies inne barwne produkty.

Z literatura bedzie gorzej: ja o tym mialem na farmakognozji - skrypty, troche podrecznik Kohlmunzera.

A może nie ...

     IWACOM - najtanszy sptrzet komputerowy Ponad 1000 produktow - zajrzyj http://www.iwacom.com.pl

Promocja! Serwer STANDARD PLUS
60 MB w rewelacyjnej cenie. ZAPRASZAMY