Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Sun 19 Mar 2000 - 18:55:45 MET

Witam,

> Przeczytalam ostatnio ze fluor reaguje z gazami szlachetnymi. Chcialabym
> sie dowiedziec czegos wiecej na temat tych reakcji: jakie to gazy, jak
te
> reakcje przebiegaja itp.

Z tego co wiem to mozliwe jest uzyskanie polaczen fluoru z ksenonem. Nie uzyskano natomiast polaczen z helem i neonem. Napisal o tym nieco Bielanski w swoim popularnym podreczniku do chemii nieorganicznej. Wiecej nie moge pomoc.

Pozdrawiam,
Witek

Do You Yahoo!?
Talk to your friends online with Yahoo! Messenger. http://im.yahoo.com