Autor: Marecki, Marcin (Marcin.Marecki_at_intel.com)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 11:02:57 MET

Chodzi mi o reakcje:
ester1 + alkohol2 <=> ester2 + alkohol1
gdzie jako alkochol2 ma byc metanol, a
ester1 olej rzepakowy.
alkochol1 - gliceryna
ester2 - to pozostalosc o ktora mi chodzi.

Kiedys juz omawialismy ten temat. Tylko, ze wtedy uzywalem etanolu, dlatego, ze nie wiedzialem skad wziac metanol.
A co do aktywnosci to chodzilo mi o to, ze etanol nie wchodzi w reakcje tak latwo jak metanol. No i efekty nie byly zadawalajace. Nie twierdze, ze etanol jest gorszy, ale wymaga bardzie skaplikowanej technologii.

Ostatnio przeczytalem , ze metanol jest uzywany jako rozpuszczalnik, tylko, ze nie wiem jaki.

MarcinM