Autor: Piotr Kwiatkowski (pkwiat_at_icho.edu.pl)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 10:22:11 MET

> Sa jeszcze bialka syntetyczne. Stosuje sie takowe na pasze. A produkuje, z
> tego co pamietam, z metanolu.

Podejrzewam, ze sa to naturalne bialka poddane co najwyzej jakims prostym zabiegom. Dobra analogia chyba moze byc produkcja zelatyny z kolagenu.

Nie wiem co rozumiesz pod pojeciem bialka syntetycznego. Dla mnie bialka syntetyczne sa to zwiazki wytworzone metodami chemicznymi, wytworzone poza zywa komorka.

Nie wyobrazam sobie aby ktos robil synteze bialek np.: na fazie stalej na pasze. Mozliwa jest produkcja bialek na troche wieksza skale metodami biotechnologicznymi czyli wykorzystujacymi organizmy zywe zmienione genetycznie (transgeniczne). Jesli powyzsza definicja jest prawidlowa to nie sa to zwiazki syntetyczne.

Co rozumiesz przez stwierdzenie ze bialka produkuje sie z metanolu? Bialka mozna wytracic z roztworow alkoholi.

> A swoja droga, gdzie mozna kupic ok. 0.5kg metanolu.
Chyba musisz miec zezwolenie na kupno tego rozpuszczalnika.

Slyszalem o