Autor: Piotr Kwiatkowski (pkwiat_at_icho.edu.pl)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 09:24:44 MET

Nie znam dokladnie przyjetego podzialu bialek ale moge wymienic w sposob chaotyczny ich rodzaje.

Bialka:

-enzymatyczne ( i tutaj ogromna roznorodnosc)
-transportowe
-regulatorowe (np.: czynniki transkrypcyjne)
-strukturalne, budulcowe (np.: kreatyna)
-obronne
-motoryczne (np.: miozyna)
-utrzymujace potencjaly komorkowe np.: cisnienie osmotyczne- albuminy
-specjalnego przeznaczenia (np.: zapobiegajace zamarzaniu niektorych ryb,
luminescencyjne)

Odsylam jednak do podrecznikow biochemii.