Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Thu 09 Mar 2000 - 16:20:59 MET

> Jesli na dywan, to mozesz tylko dokladnie wyczyscic odkurzaczem. Jesli
> na podloge, to trzeba posypac siarka. Mozna ja kupic w sklepach z

Lepszy od siarki do dezaktywacji rteci jest jodowany wegiel aktywny. Poza tym widoczne krople najlepiej wylapac zaamalgamowana "szczoteczka" z drucikow miedzianych.

> odczynnikami chemicznymi. Ale te pare kropli, ktore gdzies zostaly, moim
> zdaniem nie jest jakims wielkim zagrozeniem dla zdrowia.

Mylisz sie. Rtec przez wiekszosc toksykologow jest uwazana za najbardziej toksyczny nieradioaktywny metal ciezki. Te kilka kropel stanowi duze zagrozenie, aczkolwiek przy takiej ilosci rezultaty moga byc widoczne dopiero po paru latach i wowczas nawet nikt ich nie skojarzy z dawno temu rozlana rtecia, ktora sobie gdzies w szparach paruje.

ak