Autor: Roman Salbert (romis_at_klub.chip.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 18:05:34 MET

>Oczywiscie, ze dla chemikow jest praca. Chcialem tylko przedstawic inna
>mozliwosc. Dla mnie jest oczywiste, ze absolwent WCh PSl., znajdzie
atrakcyjna
>prace, gdy bedzie postepowal zgodnie z zasadami autorekalmy (w tym
pozytywnym
>znaczeniu). (...) mlodzi powinni miec o wiele latwiejsze zadanie bo sa...
mlodzi.

Oczywiscie osoby mlode maja latwiejsze zadanie, jednak w wielu przypadkach bardzo wazne jest doswiadczenie. Jest to szczegolnie istotne w pracy na oddzialach produkcyjnych, gdzie przeoczenie lub chwila nieuwagi moze doprowadzic do tragedii.
Jezeli ktos ma mozliwosc, chociaz przez pewien okres popracowac "na produkcji" niech z niej korzysta. Mimo, ze praca ta wiaze sie z b. duza odpowiedzialnoscia, stresem i jednoczesnie niezbyt wysokimi zarobkami warto zobaczyc jak wyglada przemysl chemiczny. Tak bylo w moim przypadku, mimo ze bezposrednio przy produkcji pracowalem tylko pol roku bylo to bardzo duzym atutem w dalszym rozwoju kariery.

Jednoczesnie zgadzam sie, ze bardzo wazna jest autoreklama jezeli staramy sie o nowa posade. Kompletujac sobie zespol i przeprowadzajac rozmowy z wieloma kandydatami zauwazylem, ze wiele osob mimo, ze w istocie posiadaja duzo bardzo pozytywnych cech nie potrafi sie we wlasciwy sposob przedstawic, dlatego idac na rozmowe dobrze jest sie wczesniej przygotowac: sprobowac przewidziec o co moze zapytac przyszly pracodawca i przygotowac sobie przyblizone odpowiedzi, nalezy wiedziec czego sie oczekuje. Mimo najlepszych checi przyszlego szefa, w wielu przypadkach nie jest on w stanie, analizujac kilkadziesiat ofert, zwrocic uwage na najlepsze cechy kandydata jezeli on jednoczesnie sam nie chce sie pochwalic. Oczywiscie z tym chwaleniem nie nalezy przesadzac, bo kazde klamstwo ma krotkie nogi, jednak akurat przy poszukiwaniu pracy nie mozna kierowac sie zbytnia skromnoscia.

Roman Salbert
romis_at_klub.chip.pl