Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 19:57:11 MET

>Czesc, to moj pierwszy list na liste, wiec nie plonkujcie od raz :-)
>Czy ktos wie czy mozna w jakis sposob spowodowac zniszczenie swiatlowodu
>oprzez uzycie jakiegos zwiazku chemicznego na nim ('zamglenie' - strata
>przejrzystosci)?
>Slyszalem cos o 'polimerach zmydlajacych' (???), ale nie wiem czy to nie
>byly jakies bzdury.
>Gdzie moglbym znalezc cos o budowie (z czego itp) swiatlowodu?

sa rozne swiatlowody. tradycyjnie wykonuje sie je ze szkla, maja jak do tej pory najlepsze wlasnosci. takiemu swiatlowodowi moze zaszkodzc dokladnie to samo co szklu.

sa tez swiatlowody robione z tworzyw sztucznych, jednak prawie nic nie wiem na ich temat. sa stosowane na krotkich polaczeniach (gorsza przejrzystosc), ale sa podobno duzo tansze, za to na pewno duzo latwiejsze w obrobce (przycinanie koncow, spawy itp).