Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Mon 18 Oct 1999 - 21:19:50 MET DST

Czesc Kwiatek
Dzieki za info :)

> J. Supniewski w "Preparatyce nieorganicznej" (PWN 1958, str. 567) podaje
> jak otrzymac bezwodny CdCl2. Nie jest to jednak prosty sposob gdyz
> nalezy stapiac hydrat tej soli w strumieniu gazowego HCl ( aby uniknac
> tworzenia sie hydroksychlorkow). Mysle jednak ze wiesz o tej metodzie i
> szukasz jeszcze prostszej.

Domyslalem sie, ze trzeba to ogrzac, ale nie wiedzialem, ze w strumieniu suchego chlorowodoru. A moze wystarczy stopic w parownicy? Nie licze, ze uda sie go odwodnic w eksykatorze :(. Potrzebny mi jest do syntezy ketonow poprzez zwiazki kadmoorganiczne.

Pozdrawiam wszystkich
Witek

Do You Yahoo!?
Bid and sell for free at http://auctions.yahoo.com