Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 13 Sep 1999 - 08:34:06 MET DST

"Kazimierz Dębski" wrote:

> Bardzo prosto zdal. u nas nie trzeba zdawac chemii, wystarczy
> troche znac matematyke.
>
> A z chemii to np. w tym roku w czerwcu na egzaminie wstepnym
> byly pytania o reakcje miedzi i glinu z kwasem solnym.
> Czy uwierzysz w to ze ludzie pisali:
>
> Cu + 2HCl --> CuCl2 + H2
> Podobna reakcje z glinem tez widzialem.
>
> Przeciez tylko troche rozsadku trzeba a nie wiedzy chemicznej.
>
> Kazek Debski

Rzeczywiscie reakcja miedzi z kwasem solnym bez odrobiny utleniacza jest raczej trudna do przeprowadzenia, ale co szkodzi zrobic reakcje aluminium z kwasem solnym? Moja wiedza empiryczna wskazuje, ze taka reakcja zachodzi i wodor sie wydziela. Zatem jesli ktos napisal taka reakcje na egzaminie, wykazal sie rozsadkiem i wiedza chemiczna. Wojtek

--
* Wojciech Szczepankiewicz
* Silesian Technical University, Gliwice, Poland