Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Sat 17 Jul 1999 - 14:01:25 MET DST

Dziekuje Karol za wyjasnienia, chyba juz wiem o co chodzi.

> zagadka. Co bedzie jezeli gaz, powiedzmy pare wodna,
> potraktujemy nastepujaco: (p1<pc,T1<Tc) grzejemy (p1<pc, T2>Tc)
> sprezamy (p2>pc, T2>Tc) chlodzimy (p2>pc, T3<Tc) i na koniec >
rozprezamy do cisnienia
> atmosferycznego (niech T3 bedzie temperatura pokojowa)?

Wydaje mi sie ,ze pojawia sie dwie fazy - ciekla i gazowa.

Przy okazji pytanie: Jak jest z lodem. Podobno istnieja rozne odmiany lodu. Slyszalem, ze jak sie juz wyprodukuje lod VII pod odpowiednim cisnieniem to nie topi sie on w nawet wysokich (jak na lod) temperaturach. Prawda to?

Pozdrowienia
Witek

DO YOU YAHOO!?