Autor: Miroslaw Owczarek (owcz_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 05 Jul 1999 - 21:04:19 MET DST

> od ruchliwosci elektronow?

Ruchliwosc jest funkcja przylozonego pola elktrycznego! Przewodnictwo elektronowe metali zalezy od stanow kwantowych elektronow w ciele stalym wywodzacych sie bezposrednio ze struktury elektronowej atomu. Czyli punktem wyjsciowym do omowienia wielu zjawisk elektronowych w metalach jest rozklad energetyczny elektronow w pasmie przewodnictwa, tzn. rozklad Fermiego-Diraca z uwzglednieniem zakazu Pauliego.

Mirek O.