Autor: poli_merek (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 09:58:37 MET DST

Witold Mozga wrote:

> Dziekim za te informacje. Juz zaczynalem wierzyc w
> kosmiczne pochodzenie mojej kulki :-)).
> Tylko czy material ceramiczny nie ulegnie dzialaniu HF?
> Witek

Materialow ceramicznych jest stosowanych na skale przemyslowa kilkadziesiat roznych rodzajow. Najwiecej z nich jest opartych na tlenkach aluminium i krzemu. Te powinny powoli reagowac z HF-em, jednak jesli byl to material dobrze sprasowany i o gladkiej powierzchni to trzeba by zostawic taka kulke co najmniej na noc w stezonym roztworze HF-u zeby zobaczyc golym okiem efekty dzialania tegoz.

Tomek