Autor: Jerzy Krol-Bogomilski (itr_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 14 May 1999 - 19:49:38 MET DST

Rzeczywiscie, odsylacz do Encyklopedii Ullmanna odsylal tylko do spisu tresci. Przyznam sie szczerze ze nie sprawdzalem juz tego, bo nawet w najbardziej mrocznych przewidywaniach nie sadzilem, ze to szacowne wydawnictwo kaze sobie placic za uslugi on-line. :-( Moze jeszcze za korzystanie w bibliotece chemicznej kaze sobie Ullmann placic? Bo jak dotad to jest bezplatne. Zdziczenie! ;-< Widac to nie uslugi tylko taka kryptoreklama.

Niestety, ale to chyba bedzie coraz czestsze w Internecie, musimy sie zaopatrzyc w karte kredytowa i nauczyc sie placic przez podawanie szyfrem jej numeru.

Odpowiadajac na dramatyczny apel podaje inny odsylacz, tez do spisu tresci, ale tym razem odnosniki sa aktywne. Bo sprawdzalem. Zalaczam ten spis rozdzialow, przy czym *tam, gdzie postawilem gwiazdke przed tytulem, tam mozna sie polaczyc (aktywny link, sprawdzilem tym razem)*.

Z gory mowie, ze nie jest to tak dobre jak Enc. Ullmanna, ale nadaje sie dla studentow poczatkowych lat. Sa tam pliki w formacie gif, a w nich schematy reakcji, bardzo starannie opracowane na uniwersytecie w Wisconsin w USA, ze strzalkami ilustrujacymi mechanizmy reakcji. Tekst komentarza jest bardzo zwiezly, jesli jest w ogole, ale ja to odebralem jako zalete.

Mimo ze to nie 4 gwiazdki (****) jak Ullmann, a tylko dwie (**), gdyby mnie to uczniowie przyniesli, odniosl bym sie do nich przychylnie.

Pogawedzilem sobie, a teraz podaje ten odsylacz:

http://www.ems.uwplatt.edu/sci/chem/fac/sundin/363-7/l637-25.htm

A tu jest spis tematow, ktory skopiowalem przez schowek:

                               ALIPHATIC AMINES

- SYNTHESIS

- REACTIONS
- PHASE TRANSFER CATALYSTS
                             SYNTHESIS OF ALIPHATIC AMINES

*SN2 SUBSTITUTION OF ALKYL HALIDE AND AMMONIA (AMINE) (1o, 2o, and 3o AMINES)
*AZIDE SYNTHESIS (ONLY 1o AMINES)
*GABRIEL SYNTHESIS (ONLY 1o AMINES)
*REDUCTION OF NITRILES (ONLY 1o AMINES)
*REDUCTION OF AMIDES (1o, 2o, and 3o AMINES)
*REDUCTIVE AMINATION (1o, 2o, and 3o AMINES)
*HOFMANN REARRANGEMENT (ONLY 1o AMINES)

*ISOCYANATE HYDROLYSIS
*CURTIUS REARRANGEMENT (ONLY 1o AMINES)
                                REACTIONS OF AMINES

*SN2 SUBSTITUTION OF ALKYL HALIDE AND AMINE
*ACYLATION
*HOFMANN ELIMINATION
                            PHASE TRANSFER CATALYST

| Chemistry Home | Dr. Sundin Home | sundin_at_uwplatt.edu | Copyright Š 1998, University of Wisconsin - Platteville

Lacze zyczenia sukcesu w zaliczeniu i pozdrowienia,

dr Jerzy Krol-Bogomilski
itr_at_waw.pdi.net