Autor: Kazimierz Dębski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Wed 03 Feb 1999 - 09:00:11 MET

>płomieniem palnika . Interesuje mnie odpowiedź na pytanie : Jaki
związek
>można wykorzystać , podobnie jak CoCl2 , do napisania "niewidzialnego"
listu
>, ale w przeciwieństwie do CoCl2 uwidaczniającego się po chuchaniu ?
Tzn.

Moze CuSO4 czyli siarczan miedzi - bezwodny bialy - uwodniony - niebieski. Jednak pojawia sie inny problem. Wcale nie trzeba "chuchac" zeby ten list odczytac.
Zwiazek ten (i pewnie wszystkie inne) chlonie wilgoc z powietrza i to juz wystarcza
do zabarwienia na niebiesko. List musialby byc przesylany i przechowywany w warunkach bezwodnych, co jest trudne.
Nie ma sensu ukrywac przed kims listu, skoro list sam sie ujawni.

Kazek