Autor: ARKADIUSZ SKWAREK KIIOS WIBIS (ARKADYS_at_akropolis.pol.lublin.pl)
Data: Wed 04 Feb 1998 - 09:47:32 MET

> Za efekt cieplarniany odpowiada przede wszystkim dwutlenek wegla. Dwutlenek
> siarki natomiast ma efekt przeciwny. Freonow jest na tyle malo, ze mozna je
> pominac. Co do tlenkow azotu, to niestety nie pamietam...
>
> Efekt cieplarniany jest faktem niewatpliwym (vide Wenus). Watpliwosci
> natomiast budzi stwierdzenie, ze anomalie pogodowe sa spowodowane
> dzialalnoscia czlowieka i sa wynikiem efektu cieplarnianego.

Ja bym dodal jeszcze do tego metan, ktory jest bardziej skuteczny od dwutlenku wegla, wystepuje jednak w mniejszych ilosciach w atmosferze.

Pozdrawiam
A.Skwarek

Don't look back, don't give up, pour yourself another cup.
Starszy magazynier                             KIiOS  WIBiS  PL
Arek Skwarek - ARKADY ;)                       ul. Nadbystrzycka 40
arkady_at_hermes.umcs.lublin.pl                   20-618 Lublin
arkadys_at_akropolis.pol.lublin.pl                tel+(48-81)5256521w.343
http://akropolis.pol.lublin.pl/users/arkadys/ fax+(48-81)5254824