Autor: Pawel Kozyra (pawelk_at_tichy.ch.uj.edu.pl)
Data: Mon 02 Feb 1998 - 14:02:03 MET

Wydaje mi sie, ze mozna to sobie wyobrazic tak: kazdy okres tworzy kolo, a ze rosnie liczba pierwiastkow w okresie, wiec spirala jest rozszerzajaca sie. Spirala, bo ostatni z okresu laczy sie z pietro nizej - pierwszym w nastepnym okresie.

Wydaje mi sie, ze mozna wiec sobie to wyobrazic, wole jednak trdycyjny sposob przedstawiania ukladu okresowego. Przedstawianie jest ustalone przez IUPAC (do tego stopnia, ze np. numery okresow maja byc z lewej strony ukladu) i nie nalezy z tym kombinowac.

Pawel Kozyra