Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Thu 06 Nov 1997 - 00:35:09 MET

Czy ktos probowal otrzymac i sprawdzic wlasciwosci substancji znanej jako Golden Powder? Czy zbadano juz jaki jest jej dokladny sklad chemiczny? Z danych na jakie sie natknalem wynikalo, ze struktura jest na tyle skomplikowana (prawdopodobnie polimer, a moze jednak tylko mikro-mieszanina???), ze dokladnie nie wiadomo co to tak naprawde jest - az dziw bierze, ze z tak stosunkowo prostych substancji (i to na dodatek jednej organicznej, a drugiej nie) otrzymano cos, czego struktury u progu XXI w. nie udaje sie rozwiklac. Wiem, ze podobnych przykladow moze byc wiele, ten jednak wydaje mi sie dosc spektakularny i specyficzny... moze miec pewne znaczenie pogladowo/dydaktyczne, tym bardziej, ze odkrycia dokonal, mozna powiedziec amator, co wydawaloby sie, ze nie jest juz teraz, w czasach prac zespolowych, w duzych instytutach, mozliwe. Celowo nie podaje juz wiecej szczegolow, zeby poprzez te otoczke tajemniczosci zachcecic innych do podzielenia sie wiadomosciami na ten temat, a przede wszystkim do poszperania tu i owdzie jesli ktos jeszcze o tym nie slyszal w ogole...

ak