Autor: Kazimierz Debski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Mon 27 Oct 1997 - 10:21:32 MET

Witam,

Rzucilem juz to pytanie na liste pl.sci.chemia ale w odpowiedzi dostalem propozycje aby wyslac zapytanie na adres chemfan_at_pluton.pol.lublin.pl co niniejszym robie. Mam nadzieje ze otrzymam bardziej pocieszajace wiesci.

Czy ktos wie gdzie mozna uzyskac pelna liste oznaczen dodatkow do zywnosci. Chodzi mi o oznaczenia E-liczba. Swego czasu bylo to w 'Wyborczej' ale tylko wybrane i jak wzialem papierek z jedzonego przeze mnie loda to z 8 dodatkow byl
tylko jeden. Na dodatek to byly skomentowane ktore szkodliwe a ktore nie. Te komentarze to mi sie nie bardzo podobaly bo, o ile dobrze pamietam to obok kwasu benzoesowego pisalo ze rakotworczy a taki benzoesan sodu to juz wedlug nich byl nieszkodliwy. Interesuje mnie tylko lista tzn. symbol dodatku i nazwa lub wzor chemiczny.

Kazek