Autor: Jacek Roznowski (jacekro_at_tichy.ch.uj.edu.pl)
Data: Fri 11 Apr 1997 - 15:33:04 MET DST

On Fri, 11 Apr 1997, Wojciech Szczepankiewicz wrote:
> Drodzy Chemfani,
> Czesto rysuje sie atom wodoru (w stanie podstawowym) w postaci
> zbioru kropeczek zageszczajacych sie ku jadru i pisze, ze jest
> to obraz gestosci elektronowej. Z drugiej strony rysuje sie wykres radialnej
> gestosci elektronowej, ktory to wykres ma maksimum w pewnej odleglosci od
> jadra i pisze, iz wykres ten przedstawia calkowite prawdopodobienstwo
> znalezienia elektronu w pewnej powloce kulistej o grubosci dr.
> Jak te dwa obrazy skojarzyc w jeden, bo na pewno sa spojne matematyczne,
> ale sprzeczne na odczucie.
> [...]

Musze to sprawdzic, w ksiazkach.
Pierwsze skojarzenie mam takie, zeby uzyc nitki. Niech nitka bedzie biala. Nastepnie nasaczamy nitke barwnikiem "punkt po punkcie" proporcjonalnie do wysokosci lini nad kazdym punktem na osi wykresu gestosci radialnej, tak jakby nitka lezala ona na osi pozionej. Po skonczeniu pracy artystycznej zawieszmy nitke miedzy SRODKIMEM jadra (to nie jest takie proste) a +nieskonczonoscia. Barwa bedzie okreslala miare gestosci elektronowej na balonie o "infinitezymalnie malej grubosci" o promieniu rownemu odleglosci od srodka jadra. Pomijam kwestie grubosci i calkowania

Prosze wytknac bledy ale spokojnie.
Z gory dziekuje

## JACEK ROZNOWSKI
## jacekro_at_tichy.ch.uj.edu.pl