Autor: Krzysztof MAZUR (MAZUR_at_iepch.gliwice.pl)
Data: Fri 18 Oct 1996 - 10:19:33 MET DST

: From: Arkadiusz Skwarek KIiOS WIBiS <ARKADYS_at_akropolis.pol.lublin.pl>
: To: "Chemia lekka, latwa i przyjemna ;)" <CHEMFAN_at_pluton.pol.lublin.pl>
: Subject: Re: Siarkowanie

: Nie jestem pewny ale nasunela mi sie mysl ze moze zachodzic tu
: powstawanie merkaptanu czyli zamiana grupy -OH na -SH. Wybaczcie
: jesli jest to zbyt nieprawdopodobne ale ten zapach nasunal mi wlsnie
: takie skojarzenie.

 Jesli powstaja tam jakies merkaptany, to nie  z etanolu, bo czysty alkohol z siarka i NaOH  nie dawal tej reakcji.
 Wiekszosc organicznych zwiazkow siarki  pachnie ladnie inaczej.

 K.M.