Autor: Arkadiusz Skwarek KIiOS WIBiS (ARKADYS_at_akropolis.pol.lublin.pl)
Data: Tue 08 Oct 1996 - 17:14:23 MET DST

> To by bylo mozliwe (to bylo 8 lat temu).
> A tak z ciekawosci to co tam bylo wskaznikiem ???
>
> gabrys.

Tego, ze wesenian sodu i sol sodowa EDTA to sama substancja wiem akurat dosc dobrze, miareczkowalem nawet tym "syfkiem" ale niestety nie pamietam co bylo wskaznikiem. Prawdopodobnie sol metalu, ktory z EDTA tworzy silnie zabarwiony kompleks ale wiaze sie slabiej niz jony metali odpowiedzialnych za twardosc wody, najpierw wiec reaguja one a kiedy ich zabraknie, nadmiar EDTA reaguje z dodanym jonem dajacym barwny kompleks co informuje o punkcie koncowym miareczkowania.

Pozdrawiam
Arkady

Starszy magazynier                             KIiOS  WIBiS  PL
Arek Skwarek - ARKADY ;-)                      ul. Nadbystrzycka 40
arkady_at_hermes.umcs.lublin.pl                   20-618 Lublin
arkadys_at_akropolis.pol.lublin.pl                tel (0-81)556521 w. 343
http://akropolis.pol.lublin.pl/users/arkady/ fax (0-81)556948