Autor: Konrad von Gawronski (gawron_at_waw.ids.edu.pl)
Data: Tue 17 Sep 1996 - 15:16:24 MET DST

> [...]
>uczelniach calkiem obce nauce osoby usilujace wyzebrac nieco podejzanych
>odczynnikow. Dostepu do informacji nie da sie zablokowac, to prawda, ale
>przeciez te informacje ktos tworzy. Wydaje mi sie, ze powinno sie
>kontrolowac poczynania osob, ktore redaguja oficjalne strony WWW. Za
>chwile moze sie okazac, ze Internet poda synteze trucizn, ktorymi mozna
>bedzie kogos zlikwidowac nie pozostawiajac sladow. Potem moga pojawic sie
>inne metody zabijania. Postepujac tak dalej, wyposazymy roznych szalencow
>i maniakow w doskonale narzedzie "pracy" :-(

Wszystkie te informacje juz dawno na internecie sa ! Mozna dowiedzec sie, jak zrobic napalm, gaz lzawiacy, gaz powodujacy wymioty, oparzenia, itp. Mozna dostac dokladna instrukcje wlaman do samochodow do mieszkan, wysadzania samochodow, czy robienia na zlosc sasiadom i zapaskudzania im mieszkan czy ogrodkow. Dociekliwy internauta dowie sie jak robic granaty, miotacze ognia, bomby zegarowe, czy nawet bomby atomowe (slabo przydatne :)) Niektore z tych tekstow pisane sa przez debili, niektore przez przestepcow, a jeszcze inne przez profesjonalistow.

>Wiadomo, czym konczy sie powszechny dostep do broni palnej. Facet
>wchodzacy do sklepu spozywczego z bronia automatyczna pod plaszczem, moze
>byc kims podobnym do szalonego Internauty przeszukujacego serwery w
>wiadomym celu.

Uwazam jednak ze powszechny dostep do informacji powinien zostac zachowany. Zaczyna sie do blokowania dostepu do pornografii, a konczy na........ :))))

Acha. Chcialem jeszcze zauwazyc, ze nie jest to lista zajmujaca sie etyka przesylu informacji (taka istnieje w jezyku angielskim, wiec moze sie na nia przeniesiemy ?)

Z komsomolskim

K.G - Proletaryat editor:
http://www2.waw.ids.edu.pl/proletaryat