Autor: Gabriel Drabik (gabrys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 09 Sep 1996 - 22:19:40 MET DST

> widzialem w grupie pl.misc.samochody (czy jakos tak) dyskusje na
> temat magnetyzerow na przewody paliwowe w silnikach samochodow.
> Otoz magnetyzery te maja zmniejszac zuzycie benzyny i poprawiac
> spalanie poprzez jakas orientacje czastek paliwa (ktore ponoc jest
> dipolem.... ?). Czy ktos wie cos wiecej na ten temat? Wg mnie jakas
> bzdura albo sprawa zbyt naukowo-specjalizacyjna....

Nic specjalistycznego na ten temat nie wiem ale moge podzielic sie swoimi przemysleniami gdzyz tez kiedys sie juz nad tym zastanawialem. Przede wszystkim pierwsze slysze zeby czasteczki paliwa byly dipolami zaluzmy jednak ze tak jest (tylko wtedy dalsze rozwarzania maja sens) Magnetyzer wprowadzam uporzadkowanie czastek (czasteczek ???) na przewodzie paliwowym. Czy to naprawde mozliwe zeby to uporzadkowanie zachowalo sie przez nastepne kilka centymetrow przewodu paliwowego, gaznik (lub pompe i wtrysk). Szczegolnie w obecnosci ostrych wibracji. Pozostaje jeszcze jedna sprawa. Jesli zostana one uporzadkowane przez silne pole magnetyczne to po zaniknieciu tego pola powinny jeszcze bardziej sie zaburzyc gdyz wowczas bieguny roznoimienne znajda sie kolo siebie. Tak wiec jesli chcemy miec doczynienia z uporzadkowaniem to nalezalo by to uczynic bezposrednio w cylindrze. Byc moze o to chodzi: zwiekszenie ruchliwosci na pewno spowoduje lepsze spalanie (dziala tak jak mieszanie) Tylko ze to wszystko dzieje sie w mikroswiecie czasteczki sa bardzo lekkie i takie ruchy chyba zanikaja w bardzo krotkim czasie. Jesli tak to ma dzialac to proponuje otoczenie cylindra cewka wytwarzajaca szybkozmienne pole magnetyczne. Przecza temu reklamy ktore obiecuja skuteczniejsze spalanie dzieki uporzadkowaniu czasteczek. Trzymajmy sie zatem uporzadkowania. Teraz trzeba by przeanalizowac budowe czaseczki paliwa. Jesli okazalo by sie ze atom tlenu ma sie polaczyc w czaseczce w miescu srodka osi N-E to swietnie gdyz spowoduje to rownomierne spalanie i zapotrzebowanie na tlen. Jesli jednak tak nie jest to spolaryzowanie powinno tylko proces spalania utrudnic.
Wszystkie te rozwazania sa dosc hipotetyczne i mam watpliwosc czy w mikro swiecie mozna to tak analizowac. Ilosc czasteczek jest przeciez tak duza i ich ruchy tak losowe ze nie trzeba ich dotatkowo wspomagac.
Zatem moje teorie:
1. Magnetyzer tworzy tz. efekt placebo czyli poprawia samopoczucie kierowcy W koncu naprawde trudno jest oceniac zuzycie paliwa gdzyz ciagle mamy doczynienia z innym paliwem, temperaura otoczenia jezdzimy z roznym obciazeniem itd.
2. Magnetyzer dziala w zupelnie inny sposob nikt nie wie jaki a jego producenci tlumacza to blednie.
3. Malo jest gaznikow dobrze wyregulowanych. Byc moz przy okazji instalacji dokonuje sie czyszczenia i prostej regulacji i to powoduje faktyczny spadek zuzycia paliwa.
4. Wszystko co napisalem powyzej jest bledne i dziala to tak jak mowia reklamy.

Dam sie latwo przekonac gdyz to co napisalem to tylko domysly prawie nie potwierdzone przez jakas glebszo wiedze. Przyjme kazdy argument oparty na prawach fizyki i chemi a nie wynikly z materialow reklamowych firm.

gabrys.