Autor: Andrzej Kasperowicz (A.Kasperowicz_at_plymouth.ac.uk)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 18:17:17 MET DST

> Szanowni Panstwo,
> Siarke (w miare czysta) w dowolnych ilosciach mozna zdobyc w PKP,
> wystarczy dogadac sie z jakim kolejarzem na bocznicy,
> Wagony wiozace siarke z kopalni sa napelniane ciekla siarka
> i na zaworach oraz calej cysternie jest napackane mnostwo siarki.

Podrozujac pociagami czesto sie widzi rowniez cysterny z napisem H2SO4 lub HCl - pewnie jednak tutaj zawory nie przeciekaja (?), a probowac odkrecac bym raczej nie radzil.... ;)

> Ta metoda pozyskiwalam siarke juz w szkole podstawowej :)
> POWODZENIA
Jak ktos w wakacje wybiera sie do Trojmiasta, to mozna tam w porcie przeladunkowym zobaczyc cala gore, poodlewanej w prostopadlosciany siarki - jest tez mniejsza kopka kwiatu siarczanego - jak akurat jest wietrzna pogoda wywiewa jej troche nawet za ogrodzenie i wtedy mozna sobie pozbierac - zanieczyszczona ziemia, ale pewnie do silniczkow dobra siarke. Siarka jest jednak na tyle tania w porownaniu z innymi odczynnikami, ze lepiej jest ja jednak kupic w sklepie. Te amatorskie metody pozyskiwania siarki byly dobre na czasy glebokiego kryzysu...

AK