Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 16:08:03 MET DST

> Imponujace miales Wojtku doswiadczenia z tymi paliwami...

> ...tylko jedna rzecz mi tu nie gra, dlaczego to jest wada?
>
> AK

Im mniejsza masa czasteczkowa produktow spalania tym lepiej. Porownajmy: Zn + S --> ZnS
65 + 32 97
A wiec z okolo 100g paliwa otrzymujemy 22,4 l gazu [dla warunkow  normalnych :-)]
Ze stu gramow mieszaniny stechiometrycznej tlenu i wodoru mamy okolo 124 litry wody gazowej.
Jesli zalozymy, ze mamy jednakowe dysze dla obu paliw i jednakowy czas dzialania obu silnikow, to w drugim wypadku musimy miec w komorze spalania znacznie wieksze cisnienie i jednoczesnie znacznie wieksza predkosc wylotowa strumienia gazow z dyszy, a wlasnie od tej predkosci wylotowej zalezy sprawnosc silnika rakietowego. Im wieksza predkosc wylotowa tym lepiej. Jak juz napisalem, te niedogodnosc mieszaniny siarki i cynku znacznie kompensuje duza gestosc paliwa.
Chyba mi wyklad wyszedl, kurcze :-0
Pozdrowienia
--
Wojtek Szczepankiewicz; Institute of Organic Chemistry and Technology; Silesian Technical University; Krzywoustego 4; 44-100 Gliwice; Poland;

#++++++++++++++++++ wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl +++++++++++++++++++#