Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 16:08:03 MET DST
>
> Imponujace miales Wojtku doswiadczenia z tymi paliwami...
>
> > byl gazem, az do momentu przekroczenia przekroju krytycznego dyszy.
> > Paliwo to ma te wade, ze masa czasteczkowa produktu syntezy jest
> >olbrzymia,
>
> ...tylko jedna rzecz mi tu nie gra, dlaczego to jest wada?
>
> AK
>
>
>
Im mniejsza masa czasteczkowa produktow spalania tym lepiej. Porownajmy:
Zn + S --> ZnS
65 + 32 97
A wiec z okolo 100g paliwa otrzymujemy 22,4 l gazu [dla warunkow
normalnych :-)]
Ze stu gramow mieszaniny stechiometrycznej tlenu i wodoru mamy okolo
124 litry wody gazowej.
Jesli zalozymy, ze mamy jednakowe dysze dla obu paliw i jednakowy czas
dzialania obu silnikow, to w drugim wypadku musimy miec w komorze spalania
znacznie wieksze cisnienie i jednoczesnie znacznie wieksza predkosc wylotowa
strumienia gazow z dyszy, a wlasnie od tej predkosci wylotowej zalezy
sprawnosc silnika rakietowego. Im wieksza predkosc wylotowa tym lepiej.
Jak juz napisalem, te niedogodnosc mieszaniny siarki i cynku znacznie
kompensuje duza gestosc paliwa.
Chyba mi wyklad wyszedl, kurcze :-0
Pozdrowienia
--
Wojtek Szczepankiewicz; Institute of Organic Chemistry and Technology;
Silesian Technical University; Krzywoustego 4; 44-100 Gliwice; Poland;
#++++++++++++++++++ wojtex_at_zeus.polsl.gliwice.pl +++++++++++++++++++#
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Thu 08 May 2003 - 14:17:13 MET DST