Autor: Andrzej Kasperowicz (A.Kasperowicz_at_plymouth.ac.uk)
Data: Tue 23 Jul 1996 - 19:41:48 MET DST

> Wegiel drzewny - lata temu kupowalem w aptece tabletki z wegla
> bardzo tanio to wychodzilo nie wiem jak jest teraz bo ceny lekarstw
> poszly nieproporcjonalnie w gore. Ewentyalnie proponuje wegiel drzewny
> rysunkowy.

Ew. zrobic samemu - wystarczy dziurawy garnek z pokrywka, troche drewna (najlepiej z drzewa lisciastego), jakies ognisko i ... troche cierpliwosci.

> siarka - mam bardzo ciekawe zrodlo. Jesli ktos ma jakis stary kineskop
> od telewizora czarno bialego to jest on zamocowany za pomoca takiej
> metalowej objemki (dookola ekranu). Pod ta objemka znajduje sie czysta
> siarka. Nie nalezy sie zniechecac gdzyz jest ona niwiedoczna gdyz

 Rzeczywiscie zrodlo jest zaskakujace, ale jaka masz pewnosc, ze to byla siarka, moze to tylko cos podobnego, przeprowadziles jakas analize...? Siarke mozna uzyskac z utrwalacza fotograficznego + jakis mocny rozcienczony kwas (HCl, H2SO4...).

AK