Autor: Gabriel Drabik (gabrys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 13:48:24 MET DST

> Czesc Chemfani
> Wlasciwie to brat wyjaral dziurke w meblach przy pomocy saletry.
> Potem byly baczki, itd. itp.
> Tak przy okazji czy nie ma ktos skladnikow do silnika(-czka) na
> paliwo stale. Takie fajne rzeczy jak sletra+cukier odpadaja, a SRB
> wydaje sie za drogie.
> Pozdrawiam.

Oczywiscie polecam klasyczne paliwo czyli weglie drzewny, saletra i siarka. Wszystko nasacza sie denaturatem i mono ubja po wyschnieciu jest twarde i doskonele sie pali. A tera instrukcja co zrobic zeby bylo tanio.
saletra - jest i tak tania i bardzo dobrze bo najwiecej jej potrzeba. Wegiel drzewny - lata temu kupowalem w aptece tabletki z wegla bardzo tanio to wychodzilo nie wiem jak jest teraz bo ceny lekarstw poszly nieproporcjonalnie w gore. Ewentyalnie proponuje wegiel drzewny rysunkowy.
siarka - mam bardzo ciekawe zrodlo. Jesli ktos ma jakis stary kineskop od telewizora czarno bialego to jest on zamocowany za pomoca takiej metalowej objemki (dookola ekranu). Pod ta objemka znajduje sie czysta siarka. Nie nalezy sie zniechecac gdzyz jest ona niwiedoczna gdyz dodatkowo zalana jest masa bitumiczna. Nie nalezy jej wydlubywac. Nalezy wziac pilke do metalu i przeciac te objemke w dowolnym mieac. Nalezy wziac pilke do metalu i rozciac objemke w dowolnym miejscu a nastepne rozchylic konce i zciagnac calosc. Teraz pozostaje zdrapanie tego co nie odpadlo samo i oddzielenie siarki od masy bitunicznej. Nie gwarantuej ze tak jae w karzdym kineskopie ale ja sam dwa przypadkowe rozebralem i byla tam siarka.
A swoja droga to bardzo jestem ciekaw dlaczego tam jest akurat siarka gdzyby ktos znal wyjasnienie to prosze o odpowiedz. ja sam mimo iz zajmuje sie i chemia i elektronika nie potrafie tego wyjasnic.

gabrys.