[WINNT] Sortowanie ikon w folderach Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Sortowanie ikon w folderach Windows 7
From: artiun <artiun@wp.pl>
Date: Tue, 27 Feb 2024 16:04:56 +0100
Na początek 2 obrazki.

sort1
https://www.easypaste.org/file/eqKVtIlD/Sort1.jpg?lang=pl
sort2
https://www.easypaste.org/file/TiqHg0QX/Sort2.jpg?lang=pl

Mam na pulpicie uporządkowane tematycznie foldery, zakładane bezpośrednio na pulpicie. Foldery te zawierają podfoldery z ikonami programów i innych dokumentów. Na obrazku sort1 widać, że zawartość również jest jakoś tam poukładana wg mojego uznania (nie daty, nazwy...) Jest to akceptowane przez windows. Na obrazku widać co znajduje się w menu kontekstowym tego podfolderu. I teraz obrazek sort2, w folderze z sort1 (Work) założony został folder (B4A Dev). W tym przypadku menu kontekstowe wymusza użycie sposobu sortowania, tak że nie da się ustawić kolejności ikon wg własnego uznania. Foldery tworzone są w ramach pulpitu (desktop), nie są to skróty. Zależy mi na tym, żeby foldery jak i pliki zakładane wg tej lokalizacji pozwalały się ustawić we własnej (preferowanej) kolejności niezależnie od zagnieżdżenia. Co do folderów (katalogów) spoza lokalizacji pulpit nie mam, żadnych wymagań, często w zależności od potrzeb użycie jednej z dostępnych metod sortowania jest ok (przydatne/potrzebne).

Częściowo udało się to zrealizować co do pulpitu z pomocą ShellFolderFix, ale jak widać nie do końca.

Mam nadzieję, że dobrze opisałem to co chcę osiągnąć.

Ma ktoś jakiś pomysł, czy można to jakoś zrealizować. W XP nie było z tym żadnego problemu, realizował (umożliwiał) to sam system.

  • [WINNT] Sortowanie ikon w folderach Windows 7, artiun <=