Re: [WINNT] czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 3 Jan 2024 18:38:01 +0100
Dnia Tue, 02 Jan 2024 23:54:22 GMT, PiteR napisał(a):

> in <news:1o1w8rhus8q1p$.54ypk1fk1aom$.dlg@40tude.net>

> mam teraz taki panel z aliexpress
> 8 włączników na osiem kabli sata
> dla mnie bomba, żałuje że wcześniej nie kupiłem.
>
> Przed startem kompa włączam sobie dysk 3.5" który chcę
> a tak to cisza.
>
> https://www.ebay.co.uk/itm/164239991159?hash=item263d776177

He, takiemu to dobrze :)

Mój "najdłużej panujący" komputer to był Big Tower, bebechy ciągle
zmieniane.
Kilka HDD, w tym 2 szt. szybkoobrotowych SCSI.
Każdy dysk miał wentylację: sanki na 5 i 1/4" a w nich dwa wentylatory o
małej średnicy i dużych obrotach. Dość mocno to wyło.

To znaczy dość mocno, dopóki nie postawiłem Della PowerEdge 2900 rack 5U z
dwoma procesorami Xeon. Wtedy zmieniłem definicję "dość mocno wyje"  ;)

Przy tym dyski współczesne SATA są prawie bezgłośne ;)

Pomijam stare serwerownie, gdzie czasem do kogoś stojącego ze trzy albo
czery szafy dalej trzeba gadać podniesionym głosem, żeby się usłyszeć.
Teraz na szczęście, jeśli jest temperatura ustawiona na jakieś 16 czy 18°C,
to serwery też są bardzo ciche.

--
Pozdrawiam.

Adam